הצבעתם – קיבלתם • דרעי, ליצמן וגפני מונים הישגים

    ליצמן: "מלחמות הקרדיטים לדורותיהם, זה היה כל פעם וימשיך, אין מה לעשות עם זה. גם שיתוף הפעולה היה ויישאר, אני לא יגיד לך שזה נחמד, המריבות הללו, אבל בסך הכל - שורה תחתונה - אם תמדדו אותנו לפי העבודה, עבדנו בשיתוף פעולה מלא"
    ישראל פריי 6 Comment on הצבעתם – קיבלתם • דרעי, ליצמן וגפני מונים הישגים

    בזה אחר זה, עלו אתמול ראשי המפלגות החרדיות ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', וסקרו בסיפוק את מושב הקיץ החולף • גפני מדבר על נסים גלויים, דרעי מופתע מהשיפור בסוגית האפליה, וליצמן מוצא השוואות בין לפיד לכהנא • פרויקט מיוחד

    דרעי ליצמן גפני צילום: יעקב כהן
    ליצמן: "מלחמות הקרדיטים לדורותיהם, זה היה כל פעם וימשיך, אין מה לעשות עם זה. גם שיתוף הפעולה היה ויישאר, אני לא יגיד לך שזה נחמד, המריבות הללו, אבל בסך הכל - שורה תחתונה - אם תמדדו אותנו לפי העבודה, עבדנו בשיתוף פעולה מלא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מושב הקיץ שננעל אתמול, החזיר את הצבע ללחיים של הפוליטיקאים החרדיים. אחרי שנתיים בישימון האופוזיציוני, שבו המפלגות החרדיות לעמדות הכוח, והגה ההנהגה חזר לידיהם במלוא העצמה.

    ההתאקלמות הייתה מהירה, אך לוותה בלא מעט קשיים. ימים קצרים לאחר שהתרווחו בלשכותיהם המיניסטריאליות, הפשילו הח"כים החרדים שרוולים, ופתחו במאמצי חקיקה, על מנת לתקן את מה שכבר הפך למונח מבעל קונצנזוס – גזרות לפיד.

    בבואם לסכם תקופה, נזהרים ראשי המפלגות החרדיות. הם מהלכים בקו התפר הדק שבין הרצון להציג לבוחריהם הישגים נאים, לבין החשש מהנראות בעיני הציבור הכללי, ומחשש לעורר את דובי התקשורת מרבצם.

    בראיון מיוחד לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', התייצבו יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר 'יהדות התורה' יעקב ליצמן, ויו"ר 'דגל התורה' משה גפני, ומנו את הישגיהם.

    וכך היו מונים:

    יו"ר ועדת הכספים משה גפני

    על נסי מושב הקיץ: "אני לא יכול לסמן מושב שבא אחרי מושב שהאנטי חרדים יכלו לסמן וי על כ"כ הרבה נושאים שהם פגעו בנו. המטרה שלנו לתקן את זה, שזה דבר לא פשוט וקל. באופן טבעי אי אפשר לעשות מהפכה בפרק זמן קצר של כמה חודשים, וזכינו לסייעתא דשמייא גדולה ונס גלוי. לקחת סדרה ארוכה של נושאים שפגעו גם ביהדות וגם בציבור החרדי, לתקן את כל זה בבליץ הוא ס"ד גדולה".

    "אני לא מכיר מושב כזה, שנה כזו. הציבור החרדי ונציגיו הם לויאליים, העובדה שאנחנו מאד יציבים בקואליציה ושראש הממשלה וראשי הקואליציה רואים את זה – אז כשמגיעים נושאים שמאד חשובים לנו, גם אם לא כולם שלמים עם זה בקואליציה, הם מעבירים את זה".

    מתייחס לכתבת ההסתה בערוץ 2: "על אף ציבור בישראל, שיהיה יהודי, ערבי, אתיופי, דרוזי, כל קבוצה שהיא, לא היו משדרים בראש מהדורת החדשות של ערוץ 2 ידיעה שקרית שכזאת, מבלי לבדוק את הנתונים. נכון שהכתבת חיפשה אותי במשך היום, שהיא ביקשה לדבר בעניין הזה, הייתי באמצע ישיבה, היא הייתה יכולה לדחות את זה. בוודאי לא העורכים של ערוץ 2 שמתחילים את המהדורה בזה, האם זו בורות או הסתה? – כנראה שכל התשובות נכונות".

    על תאגיד השידור הציבורי: "במשך שנים שאני בכנסת, כמעט לא הצבעתי בנושאים של תקשורת חילונית, אני לא שותף לדיונים האלה, על אף שאני פועל מאחורי הקלעים בנושא אפליית העיתונאים החרדיים. אידאולוגית אני לא רוצה להיות שם. אני עושה את זה בגלל שאני מוכרח, לא בהתנדבות, יש לנו כ"כ הרבה נושאים חשובים לטפל בהם. אני פועל בשתדלנות בכל מיני דרכים, וודאי שצריך לעשות פעילות, אבל קולי לא נשמע בנושא הזה".

    • • •

    שר הפנים אריה דרעי

    על סוגית האפליה בקבלה למוסדות חינוך: "אנחנו כל הזמן במעקב. אני כל הזמן בקשר עם ח"כ יעקב מרגי שמינינו לטפל באופן אישי בסוגיה. קיימנו ישיבה מאד מכובדת עם כל ראשי הרשויות וסגניהם, וירדנו לפרטי הפרטים. אני לא רוצה לומר באופן אבסולוטי שאין אף בעיה, מתוך ההתרשמות שלי מישיבה של כמה שעות טובות, כל ראשי הרשויות ללא יוצא מהכלל, עושים מאמץ עליון ומלאכת קודש, לפתור את כל הבעיות. נקודה".

    "בסך הכל אפשר לומר בגדול שכל הבנות משובצות. יש עוד בעיות בודדות פה ושם, אנחנו ממשיכים לעקוב. נכנסתי בתחושה שהבעיות גדולות יותר ויצאתי עם תחושת הקלה. לא היינו אף שנה במצב כזה, בו בליל ראש חודש אב אנחנו במצב כזה של פתרונות מאסיביים".

    על סערת תאגיד השידור הציבורי: "הבעיה שלי היא שמקימים תאגיד מכספים ציבוריים, ולא מציעים לעיתונאים חרדים, כאילו הם לא קיימים. פעם אמרו אין עיתונאים חרדים, אתה יודע שיש היום הכל, כותבים, פרשנים, עורכים, מגישים – בכל תחום, יש היום מבחר גדול".

    "אתמול בערוץ 2 פתחו ידיעה נוראה של הסתה נגדנו, שכביכול תכנית האוצר להוריד שעה לימוד ולהפוך לחינוך לא פורמלי, הפכה את זה הכתבת כאילו לקחו מהחינוך הכללי למען החרדים, דבר שהוא פשוט לא מתחיל אפילו. אין לי ספק שאם היה שם כתב במערכת, הוא היה אומר, מסביר, מתמודד עם הדברים הללו. אין לנו כיום שום נציגות. אי אפשר לצאת למלחמה על דעת הקהל – ואנחנו נמצאים שם, כי אם לא כן, מה אנחנו עושים בכנסת, במשרדי ממשלה? – אנחנו חלק מהדבר הזה, ואנחנו יודעים שדעת הקהל משפיעה בצורה אבסולוטית, לצערי הרב, וכשאנחנו לא נמצאים שם כל אחד נכנס בנו ומתנגח בנו".

    • • •

    שר הבריאות יעקב ליצמן

    מלחמות הקרדיטים והעיסוק בהישגים: "צריך לזכור שהם מדברים, לא אנחנו. נתחיל מנאומו של לפיד המפורסם על מיליון ילדים, וממשיך עם הכתבה השקרית אתמול. אנחנו לא מדברים, אפילו בקושי מגיבים. הם רוצים לגרור אותנו. אין להם עין טובה. עם כל התקציבים שאנחנו מקבלים, אנחנו בסך הכל חוזרים ל- 2012, בעוד תקציבי הציבור הכללי כבר עלו בינתיים. בעיתונים שלנו אתה תקרא נתונים, לא הישגים. אנחנו לא מתפארים כל הזמן: תראו, ככה השגנו, זה מה שניצחנו, והם יורדים עלינו כל הזמן, כשאנחנו מיישרים גב קצת – גם זה בעיה עבורם".

    "מלחמות הקרדיטים לדורותיהם, זה היה כל פעם וימשיך, אין מה לעשות עם זה. גם שיתוף הפעולה היה ויישאר, אני לא יגיד לך שזה נחמד, המריבות הללו, אבל בסך הכל – שורה תחתונה – אם תמדדו אותנו לפי העבודה, עבדנו בשיתוף פעולה מלא, עבדתי בשיתוף פעולה מלא עם גפני ודרעי, וזה מביא תוצאות".

    המשך החרמת לפיד: "הדמגוגיה שלו עובדת פול טיים. הוא מסית ומשקר, הוא הרג אותנו, השפיל וביזה אותנו הוא שדד את הכסף שלנו – משלמי המסים כמו כולם, איזה משרד הוא לא פגע בנו.

    "זוכר שהיה פעם הרב מאיר כהנא? זוכר שמפלגת 'העבודה' החרימה אותו? יצאו מהנאומים שלו, למה זה מותר ולמה זה אסור? הוא פגע בה' – אסור לי להחרים אותו?".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      בס"ד

      מר משה גפני! לא רק שלא תיקנתם את הכל, אתם קילקלתם את העיקר!
      הרסתם וחתרתם נגד עצמאות החינוך החרדי עם "תיקון" חוק הליב"ה
      מה שעשית לא יסולח לך לעולם, אכן צודקת הכותרת "הצבעתם-קיבלתם" בהמשך ישיר למחזה העוועים עם הסרטונים של שחקניות חילוניות בהם הבטחתם ושידרתם התנהלות חברתית וליברלית, זה מה שקיבלנו ראש חברתי ליברלי, בבוגדנות שאין לה אח ורע הכנסתם חוק שנותן סמכויות לשר החינוך בנט והשרים הבאים אחריו להתערב במוסדות הפטור דרך תקנות ופיקוח מוגבר, כל זאת לראשונה גם כנגד מוסדות שאינם מתוקצבים, וודאי וודאי מוסדות המתוקצביפ עדיים בפירורי פירורים.
      הולכתם אותנו שולל! בגדתם בנו ובילדינו בגידה לדורות תחת הבטחתכם בחירה לדורות
      ולכל זאת מצאתם תאריך מתאים להפליא, אוי, אכן כן כל צריה מצאוה בים המצרים
      הדבר היחידי שמחזיר לכם את הצבע ללחיים, הוא ההתפטרות לדעתכם השגויה מעול ההתמודדות האמיתית מול גזירות החינוך, זאת יחד עם התלוש המשכורת שנתנה לכם בימים אלו מהווים חלב שומן המכסה עיניכם לראות את גודל האחריות הנוראה לכל ההרס העצום שהמטתם על כל היהדות החרדית!

      1. מחבל רשע, שתוק !!!
        הרב גפני הוא נציגם של גדולי ישראל.

        1. מעכשיו גפני יוכל לעשות כל מה שהוא רוצה? גם לחלל שבת ולהאכיל אותנו נבלות וטריפות?
          כל ביקורת תקבל תגובה של "מחבל"?
          אם זה התגובה, על טענות כאלו קשות, הדבר חמור מאוד, שאין (ולא יהיה)הסבר שיסבר את האוזן
          כיצד העיזו לעשות כזה דבר נורא!!!
          גילוי נאות, אינני "מחבל"!
          אבל בהחלט אני אחד מיני רבים הנמצאים בהליך של התפקחות לגבי נציגים ביהדות התורה!!!

      2. מי שטף לך ככה את המח??? אתה נשמע מצטט…

    2. 5

      מר דרעי על איזה שיפור באפליה אתה מדבר, כנראה עוד לא שמעת על ביס נתיבות משה בקרית שמואל, איזו אפליה אנו זוכים לקבל מיונה יהב ומהציבור של השכונה,
      אתה כנראה מעולם לא ביקרת בשכונה, שהיה לה רוב מוחץ בבחירות האחרונות לתנועת שס

    3. 4

      סיעת דג"ל טוב לפעמים לחזור ל2013